GM Uzbekistan faoliyati bilan bog‘liq savollaringizga kompaniya javob berdi

Xalqaro press-klubning ijtimoiy tarmoqdagi sahifasiga jamoatchilik tomonidan GM Uzbekistan ga yo‘llangan savollarga kompaniya javob berdi

Т/Р Саволлар Жавоблар
1 Olimjon Xafizov   Нима учун нархлар бошка давлатларга караганда жуда баланд? Яна оширмокчимисизлар?

 

«GM O’zbekiston» АЖ автомобилларининг ички бозордаги чакана нархларини ташқи бозорда белгиланган нархлар билан солиштирганда нархлар бир хил даражада эканлигини кўриш мумкин. Аммо баъзи ҳолларда ташқи бозор талаблари, яъни экспорт автомобиллар комплектациясининг техник талаблари, хавфсизлик даражаси, харидорларнинг истакларидан келиб чиқиб, ташқи бозордаги нархлар бироз фарқланиши мумкин.

Айтиш жоизки, нархларни асослаш учун қабул қилинадиган автомобилларни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларини аниқлашда “General Motors Uzbekistan” АЖ Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 1999 йил 5 февралдаги 54-сонли қарори билан тасдиқланган Маҳсулот (ишлар, хизматлар)ни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларининг таркиби ҳамда молиявий натижаларни шакллантириш тартиби тўғрисидаги низомга ҳамда бошқа норматив-ҳуқуқий ҳужжатларга амал қилади.

2 Olimjon Xafizov Монополияга качон чек куйилади?

 

Ўзбекистон Республикаси Хусусийлаштирилган корхоналарга кўмаклашиш варақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси томонидан «GM O’zbekiston» АЖ фаоляти табиий монополия субъекти сифатида ҳамда нархларни шакллантириш ва қўллаш борасида Ўзбекистон Республикаси қонунларига амал қилиши устидан давлат назорати олиб борилади.

Автомобиль бозорини демонополизация қилиш бу мураккаб жараён. Бунда кўплаб факторларни, хусусан, лойиҳанинг ҳом-ашё базаси ва бутловчи қисмлар тан нархи даражасига ҳамда ишлаб чиқариш ҳажмига таъсир кўрсатувчи иқтисодий самарадорлиги ва инвесторларни жалб эта олувчанлигини эътиборга олиш талаб этилади.

Автомобиль бозори ўсиб бормоқда ва истеъмолчиларнинг эҳтиёжини қондириш мақсадида лойиҳа ўзини оқлаши учун ҳар бир маҳсулот бўйича ишлаб чиқаришнинг энг кичик ҳажмини ҳисобга олиш керак.

3 Olimjon Xafizov Халкни устидан кулишни качон тухтатасизлар?

 

«GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилаётган автомобиллар ижтимоий аҳамиятга эга ҳамда стратегик товар турлари рўйхатига киритилмагани боис уларнинг нархи давлат томонидан назорат қилинмайди.  Шунинг учун, «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилаётган автомобиллар нархи молия вазирлиги ёки бошқа бирор бир давлат органи томонидан белгиланмайди. «GM O’zbekiston» ишлаб чиқараётган маҳсулотига унинг таннархи, ишлаб чиқариш

 

харажатини кўтариши ва автомобилга бўлган талаб каби омиллардан келиб чиқиб нарх қўяди.

4 Baxtiyor Barakaev Якинда автомобиллар нархи 10-12%га ошар экан.
Нима сабабдан шунча оширишмокчи? Нега Россияга сотилаётган автомобиллар нархи, бизнинг нархларимищдан анча паст? Хисоб китоби кандай буни?
Янги авто ва мото заводлар куришмокчи эди, нима булди? Качон бошлашади?

 

«GM O’zbekiston» АЖнинг Ўзбекистон бўйича чакана нархи ва талаби юқори автомобиллардаги иккиламчи бозор нархи ўртасидаги катта фарқ ушбу модделлар учун спекулятив таклифни шаклланишига олиб келди. Бошқача қилиб айтганда кўплаб харидорлар шу каби автомобилларни (Дамас, Лабо, Малибу) олайн-портал орқали сотиб олиш учун навбатда турибди. Талаби юқори моделларни шахсий фойдаланиш учун сотиб олишни истаган харидорлар уни иккиламчи бозорда жуда катта нархда сотиб олишларига тўғри келмоқда. Юқоридагилардан келиб чиқиб, таклиф қилинаётган нархлар оширилиши қуйидаги масалаларни ҳал қилади:

1. «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилган автомобилларнинг ички бозордаги нарх белгиланишида мувазанатни тиклаш ва иккиламчи бозор нархи билан тафовутни бартараф этиш, шунинг оқибатида фуқаролар учун автомобиль сотиб олишдаги талаби мутаносиблигини таъминлаш;

2. Талаби юқори автомобилларни спекулятив операцияларини бартараф қилиш, ва харидорларни ушбу моделларни фуқаролар томонидан олиб сотиш учун эмас, балки мақсадли фойдаланиш учун ишлаб чиқарувчидан тўғридан-тўғри сотиб олинишини таъминлаш;

5 Nozimjon Nurmatov Машина нархи нега ошади тушунтириб берилар

 

«GM O’zbekiston» АЖнинг Ўзбекистон бўйича чакана нархи ва талаби юқори автомобиллардаги иккиламчи бозор нархи ўртасидаги катта фарқ ушбу модделлар учун спекулятив таклифни шаклланишига олиб келди. Бошқача қилиб айтганда кўплаб харидорлар шу каби автомобилларни (Дамас, Лабо, Малибу) олайн-портал орқали сотиб олиш учун навбатда турибди. Талаби юқори моделларни шахсий фойдаланиш учун сотиб олишни истаган харидорлар уни иккиламчи бозорда жуда катта нархда сотиб олишларига тўғри келмоқда. Юқоридагилардан келиб чиқиб, таклиф қилинаётган нархлар оширилиши қуйидаги масалаларни ҳал қилади:

1. «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилган автомобилларнинг ички бозордаги нарх белгиланишида мувазанатни тиклаш ва иккиламчи бозор нархи билан тафовутни бартараф этиш, шунинг оқибатида фуқаролар учун автомобиль сотиб олишдаги талаби мутаносиблигини таъминлаш;

2. Талаби юқори автомобилларни спекулятив операцияларини бартараф қилиш, ва харидорларни ушбу моделларни фуқаролар томонидан олиб сотиш учун эмас, балки мақсадли фойдаланиш учун ишлаб чиқарувчидан тўғридан-тўғри сотиб олинишини таъминлаш;

6 Azizbek Egamberdiyev Дунёда салондан харидор мошинани номери, суғуртаси, техпаспорти, газ баллони билан олади. Ўзавтосаноатга дунё билан хамнафас бўлишга ким/нима халақит беради? Мошина олиш одамларга азоб эмас, рохат бағишлаши керак эмасми?

 

2017 йил 1 июнидан бошлаб, автомобиль савдоси тизимини янада такомиллаштириш ва шаффофлигини таъминлаш мақсадида, истеъмолчилар учун Компания расмий веб-сайти орқали интерактив хизматларни марказлаштирувчи ва савдо жараёнларини онлайн равишда олиб боришни таъминлашга қаратилган, ҳамда ишлаб чиқарувчи, дилер ва мижозлар ўртасидаги муносабатларни бир-бирига бевосита боғловчи шартлар тўғрисидаги қўшимча янги ички Низом тасдиқланди. Унга кўра:

–      мижозлар учун истеъмолчилар манфаатларини қўллаб-қувватловчи янги намунавий шартнома лойиҳаси амалиётга тадбиқ қилинди;

–      автомобиль учун тўлов турлари кенгайтирилди ва барча чекловларга барҳам берилди;

–      автомобиль етказиб бериш муддатлари белгиланди: 60 ва 90 иш куни.

–      автомобиль сотиб олиш учун  мурожаат статусини он-лайн равишда кузатиб бориш имкониятини берувчи марказлашган электрон тизим ишга туширилди (электрон навбат);

–      дилерлик корхонаси фаолияти регламенти ва стандартлари қайта кўриб чиқилди, янги баҳолаш мезонлари тадбиқ қилинди.

«GM O’zbekiston»  Компаниясининг расмий веб-сайти тубдан янгиланди ва мижозлар учун янги интерактив хизматлар қўшилди. Жумладан:

–      автомобиль сотиб олиш учун мурожаат статусини онлайн равишда кузатиб бориш имкониятини берувчи марказлашган электрон тизим ишга туширилди (электрон навбат) ва тўланган автомобиль бўйича етказиб бериш муддатини кўриб бориш хизмати жорий қилинди;

–      “Савол беринг – жавоб берамиз” рукнидаги, мижозлар билан бевосита мулоқот хизмати ўрнатилди;

–      автомобилларга савдодан кейинги хизмат кўрсатиш регламенти ва тегишли маълумотлар базаси, ҳамда расмий дилерлик корхоналар ва сервис марказлари бўйича маълумотлар жамланмаси жойлаштирилди;

–      компания веб-сайтида ва автосалондаги мониторларда савдога қўйилган автомобиллар тўғрисидаги маълумотлар кундалик равишда янгилаб бориш тизими тадбиқ қилинди.

2017 йил сентябрь ойидан автомобиль савдоси тизимини марказлаштирувчи ва савдо жараёнларини онлайн равишда олиб боришни таъминлашга қаратилган, ҳамда ишлаб чиқарувчи, дилер ва мижозни бир-бирига бевосита боғловчи “Chevrolet.uz” Ягона Савдо Портали тўлиқ ишга туширилди.

7 Akbar Juraboyev Nega narhlar bunaqa qimmat?? Bu narhga moshina olish uchun qancha oylik olish kerak? Qayerda ishlash kerak? Нархларни асослаш учун қабул қилинадиган автомобилларни ишлаб чиқариш ва сотиш ҳаражатларини аниқлашда «GM O’zbekiston» АЖ Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 1999 йил 5 февралдаги 54-сонли қарори билан тасдиқланган Маҳсулот (ишлар, хизматлар)ни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларининг таркиби ҳамда молиявий натижаларни шакллантириш тартиби тўғрисидаги низомга ҳамда бошқа норматив-ҳуқуқий ҳужжатларга амал қилади.
8 Azizbek Egamberdiyev Электромобиллар ишлаб чиқариш қачон бошланади?

 

“GM O`zbekiston” АЖ доимий равишда янги моделлар ишлаб чиқарилишини йўлга қўйиш ва янгиланган моделлар асосида Компания томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотлар турини кўпайтириб бориш ишларини амалга оширади. Шунингдек Компаниямиз томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотларни такомиллаштириш мақсадида, ҳар бир русумдаги автомобилларнинг модел йили бўйича замон талаби асосида такомиллашган янги ўзгаришлар билан ишлаб чиқаришга тадбиқ қилади. Буларга мисол қилиб, газ ускунали “Ласетти” модификацияси, олд панжараси янгиланган “Спарк” русуми, хамда сентябрь ойидан сотуви амалга ошириладиган “Треккер” автомобили кабиларни келтириш мумкин. Истиқболдаги режаларимизда элетромобилларни ишлаб чиқариш ҳам белгиланган. Унга кўра, “А” синфидаги автомобиллар бўйича 2027 йилдан ва “В” синфидаги автомобиллар бўйича 2028 йилдан белгиланган.
9 Odil Jan Butun dunyoda kundan-kunga ekologik muammolar avj olib bormoqda. Bunga avtomobillardan chiqayotgan gazlar  ta`sir ko`rsatmoqda. Bu muammoga qarshi rivojlangan davlatlar elekromabillarni ishlab chiqarishni kuchaytirib, ichki yunuv dvigatelli mashina ishlab chiqarilishini yildan-yilga kamaytirish bilan kurashmoqdalar. Bizning yurtimizda ham ekologik muammolar asta-asta paydo bo`lmoqda, biz ham bu ammolarga qarshi kurashni boshlashimiz kerak. Savolim shundan iboratki:
Bizda ham tez orada elekromobillar ishlab chiqarish yo`lga qo`yiladimi? Yoki bu muammolar xavf-xatar, jiddiy ziyon keltirganda qarshi kurash yo`llari esimizga tushadimi???
“GM O`zbekiston” АЖ доимий равишда янги моделлар ишлаб чиқарилишини йўлга қўйиш ва янгиланган моделлар асосида Компания томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотлар турини кўпайтириб бориш ишларини амалга оширади. Шунингдек Компаниямиз томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотларни такомиллаштириш мақсадида, ҳар бир русумдаги автомобилларнинг модел йили бўйича замон талаби асосида такомиллашган янги ўзгаришлар билан ишлаб чиқаришга тадбиқ қилади. Буларга мисол қилиб, 2015 йил октябрь ойидан газ ускунали “Ласетти” модификацияси, 2016 йил март ойидан олд панжараси янгиланган “Спарк” русуми, 2016 йил май ойидан «Нексия» моделининг янги авлоди, 2017 йил апрель ойидан «Малибу» моделининг янги авлоди хамда жорий йилнинг сентябрь ойидан сотуви амалга ошириладиган “Треккер” автомобили кабиларни келтириш мумкин. Истиқболдаги режаларимизда элетромобилларни ишлаб чиқариш ҳам белгиланган. Унга кўра, “А” синфидаги автомобиллар бўйича 2027 йилдан ва “В” синфидаги автомобиллар бўйича 2028 йилдан амалга оширилади.
10 Muhammadjon Abdunazarov Mowinaga pul tolab nega 1 yil yoki 60 iw kuni kutiwimiz kerak sabab nima yetkazib berolmaymiz tuda suda degan ertaklarni ewitib boganmiz anoqroq jabvob beriwsin Мамлакатимизда ишлаб чиқарилаётган автомобилларга талаб юқори бўлганлиги сабабли, “GM O‘zbekiston” АЖ томонидан расмий дилерлик корхоналари орқали харидорлардан буюртма қабул қилиш ва ушбу буюртмани электрон тизим орқали ишлаб чиқаришга жойлаштириш, яъни олдиндан режалаштириш тамойили асосида иш олиб борилаяпти. Шунингдек, бир марталик йиллик ҳажм контрактациясидан ойлик босқичма-босқичли контрактацияга ўтилди.
11 Akbar Juraboyev Qachon raqobat paydo bo’ladi ichki bozorda? Yana 10-15 yil kutish kerakmi?

 

Бугунги кунда бошқа бренд вакиллари томонидан ҳам автомобиллар Республикамиз ички бозорида сотилиши кузатилади. Уларнинг ички бозордаги улуши ҳисобот йили давомида умумий сотиладиган автомобилларнинг 6-8%га тўғри келади. Асосий рақобатчилар сифатида Лада (Автоваз), Hyunday, Nissan, Toyota, Kia брендларига мансуб автомобиллар ҳисобланади.
12 Abdushahid Pazilov Iyul oyini 13 sanasida Turonbankni sirdaryo filialidan 73 231000 sum neksia 3 2 pozitaiyasiga pul GM uzbekistanni avtosaloniga pul utkazdim . Lekin shartnomada 60 ish kuni deyilgan har qanday hisoblasam ham sentyabrni 20 chisiga tugri kelayapti. lekin GM .UZ saytida ohirgi muddat 3 oktyabr berilayapti nega shunday Мижоз билан тузиладиган шартномага асосан Автомобиль етказиб бериш муддатларидаги иш кунлари Ўзбекистон Республикаси бандлик ва меҳнат муносабатлари вазирлиги томонидан тасдиқланган “иш вақти меъёрининг давомийлиги” асосида ҳисобланади. 2018 йил учун автомобиль етказиб бериш муддатларидаги иш кунларини ҳисоблаш тартиби иловада келтирилган жадвал асосида амалга оширилади ва ягона савдо портали орқали автоматик тарзда ҳисоблаш учун тадбиқ қилинган. Мазкур маълумот Ўзбекистон Республикаси бандлик ва меҳнат муносабатлари вазирлигининг расмий веб-сайтидан олинган  (www.mehnat.uz). Шунингдек, «GM O’zbekiston» Компанияси 5 кунлик (40 соатли) иш ҳафтасида ишлайдиган корхона тоифасига киритилганлигини билдирамиз.
13 Azizbek Egamberdiyev Шартномани нимага русча тузасизлар, ўзбекча варианти йўқ экан. Харидорларни 99% ўзбекларку!

 

2017 йил 1 июнидан бошлаб, автомобиль савдоси тизимини янада такомиллаштириш ва шаффофлигини таъминлаш мақсадида, истеъмолчилар учун Компания расмий веб-сайти орқали интерактив хизматларни марказлаштирувчи ва савдо жараёнларини онлайн равишда олиб боришни таъминлашга қаратилган, ҳамда ишлаб чиқарувчи, дилер ва мижозлар ўртасидаги муносабатларни бир-бирига бевосита боғловчи шартлар тўғрисидаги қўшимча янги ички Низом тасдиқланди. Унга кўра мижозлар учун истеъмолчилар манфаатларини қўллаб-қувватловчи янги намунавий шартнома лойиҳаси амалиётга тадбиқ қилинган. Сизнинг танловингизга биноан ўзбекча нашрдаги шартнома ҳам тақдим қилинади.
14 Zikriyohon Burhonov Nimaga lada moshinalari uzida arzon bizda qimmat Gm moshinalari bizda qimmat rossiyda arzon?

 

«GM O’zbekiston» АЖ автомобилларининг ички бозордаги чакана нархларини ташқи бозорда белгиланган нархлар билан солиштирганда нархлар бир хил даражада эканлигини кўриш мумкин.

Баъзи ҳолларда экспорт бозор талаблари, яъни автомобиллар комплектациясининг техник талаблари, хавфсизлик даражаси, харидорларнинг истакларидан келиб чиқиб, ташқи бозордаги нархлар фарқланиши мумкин.

Бундан ташқари экспорт бозоридаги мавжуд вазиятни ҳам  ҳисобга олиш лозим. Мисол учун  ўтказилган таҳлиллар шуни  кўрсатадики,  дунёдаги  бир қанча автоишлаб чиқарувчи  компаниялар  ўз маҳсулотларини  экспорт бозорида ички бозорга қараганда анча  паст  нархларда сотишади.

Экспорт нархларини шакллантиришда  алоҳида экспорт бозоридаги  шарт-шароитлар,  рақобатчиларнинг мавжудлиги,  бозорга кириш бўйича компаниянинг стратегияси  ва бозорнинг маълум бир қисмини эгаллаш  каби омиллар эътиборга олинади.

15 Otabek Jurayev GM degan brand xalq orasida negative taassurot qoldirib bulgan. Shartnomalar ham bir tomon manfaatlarini kuzlaydi. Nahotki shu yunalishda yana faoliyat yuritsa buladi deb yurishibdi. Mana shu sohada qanday harakatlar, rejalar bor? GM uzini image ini yaxshilashni, xaridorlar manfaatini (mayli birinchi uringa quymasin) jiddiyroq hisobga olishni qachondan boshlaydi?

 

2017 йил 1 июнидан бошлаб, автомобиль савдоси тизимини янада такомиллаштириш ва шаффофлигини таъминлаш мақсадида, истеъмолчилар учун Компания расмий веб-сайти орқали интерактив хизматларни марказлаштирувчи ва савдо жараёнларини онлайн равишда олиб боришни таъминлашга қаратилган, ҳамда ишлаб чиқарувчи, дилер ва мижозлар ўртасидаги муносабатларни бир-бирига бевосита боғловчи шартлар тўғрисидаги қўшимча янги ички Низом тасдиқланди. Унга кўра:

–      мижозлар учун истеъмолчилар манфаатларини қўллаб-қувватловчи янги намунавий шартнома лойиҳаси амалиётга тадбиқ қилинди;

–      автомобиль учун тўлов турлари кенгайтирилди ва барча чекловларга барҳам берилди;

–      автомобиль етказиб бериш муддатлари белгиланди: 60 ва 90 иш куни.

–      автомобиль сотиб олиш учун  мурожаат статусини он-лайн равишда кузатиб бориш имкониятини берувчи марказлашган электрон тизим ишга туширилди (электрон навбат);

–      дилерлик корхонаси фаолияти регламенти ва стандартлари қайта кўриб чиқилди, янги баҳолаш мезонлари тадбиқ қилинди.

16 Инобидинов Шаҳриддин Шароф Ўғли Nimaga uchun nogironligi bor shaxslarga teng baravar arzon narxlarda sotmaydi? Mashina minish nogironlarga armon bo’lib qolsa kerak.Yillab pul to’plab endi olaman deganda narxni oshirib qo’yishi insofsizlik Biror marta aksiya o’tkazib birorta nogironga bepul mashina bermagansilar.GM kambag’al bo’lib ketadimi shunga biz nogironlar hayronmiz

 

«GM O’zbekiston» АЖ автомобилларининг ички бозордаги чакана нархларини ташқи бозорда белгиланган нархлар билан солиштирганда нархлар бир хил даражада эканлигини кўриш мумкин.

Баъзи ҳолларда экспорт бозор талаблари, яъни автомобиллар комплектациясининг техник талаблари, хавфсизлик даражаси, харидорларнинг истакларидан келиб чиқиб, ташқи бозордаги нархлар фарқланиши мумкин.

Бундан ташқари экспорт бозоридаги мавжуд вазиятни ҳам  ҳисобга олиш лозим. Мисол учун  ўтказилган таҳлиллар шуни  кўрсатадики,  дунёдаги  бир қанча автоишлаб чиқарувчи  компаниялар  ўз маҳсулотларини  экспорт бозорида ички бозорга қараганда анча  паст  нархларда сотишади.

Экспорт нархларини шакллантиришда  алоҳида экспорт бозоридаги  шарт-шароитлар,  рақобатчиларнинг мавжудлиги,  бозорга кириш бўйича компаниянинг стратегияси  ва бозорнинг маълум бир қисмини эгаллаш  каби омиллар эътиборга олинади.

17 Шавкат Давлатов Ассалому алайкум. Савол шундан иборат, www.ravon.ru сайтидаги маълумотга караганда Ravon Gentra русумли автомобиль нархи 569 000 рубльдан (569 000 / ~63 = 9 032 АКШ доллари) бошланмокда. Узбекистон худудида худди шу модель (Chevrolet Lacetti) нархи 103 768 310 сум (103 768 310 / 7 789.36 = 13 271 АКШ доллари) белгиланган. Хориж валютаси, яъни АКШ долларида хисобланса, юкоридаги тафовутни курса булади. Нима сабабдан, узимизда ишлаб чикарилган автомобиль, бизда киммат хорижда арзон сотилади? «GM O’zbekiston» АЖ автомобилларининг ички бозордаги чакана нархларини ташқи бозорда белгиланган нархлар билан солиштирганда нархлар бир хил даражада эканлигини кўриш мумкин.

Баъзи ҳолларда экспорт бозор талаблари, яъни автомобиллар комплектациясининг техник талаблари, хавфсизлик даражаси, харидорларнинг истакларидан келиб чиқиб, ташқи бозордаги нархлар фарқланиши мумкин.

Бундан ташқари экспорт бозоридаги мавжуд вазиятни ҳам  ҳисобга олиш лозим. Мисол учун  ўтказилган таҳлиллар шуни  кўрсатадики,  дунёдаги  бир қанча автоишлаб чиқарувчи  компаниялар  ўз маҳсулотларини  экспорт бозорида ички бозорга қараганда анча  паст  нархларда сотишади.

Экспорт нархларини шакллантиришда  алоҳида экспорт бозоридаги  шарт-шароитлар,  рақобатчиларнинг мавжудлиги,  бозорга кириш бўйича компаниянинг стратегияси  ва бозорнинг маълум бир қисмини эгаллаш  каби омиллар эътиборга олинади.

18 Inomjon Tagayev GM mutassadilariga savol: 1-savol: Xalqaro amaliyotda avtomobil savdosida shunaqa tajriba bor. Bugun chiqarilgan biror bir modeldagi avtomobil narxi vaqt o’tishi bilan tushadi. Deylik «Audi» ning «Q 7» markasi dastlab chiqarilgan paytda qimmatroq bo’lsa, bir yildan keyin salkam shu narx 50% gacha tushadi. Nimaga bizda bunaqa emas. Mazkur holat faqat o’zbekistonda «GM» avtomobillarida kuzatiladi. 2- savol: «GM» Uzbekiston rahbariyati iste’molchilarga yillik hisobotini taqdim etib borish amaliyoti nega yo’q. (Qancha mahsulot chiqarilgan, qanchasi bozordan yaroqsizligi tufayli chaqirib olingan. Qaysi marka xaridorgir. Nega iste’molchi pulni to’lab yana kutishi kerak,) 3- savol: «GM» Uzbekiston zavodiga davlat tomonidan ko’pgina imtiyozlar taqdim etligan. Soliqda ham. Shuncha imtiyoz yaratilganiga qaramay narxlar yana o’smoqda. Sababi nima?

 

1-савол: Республика ҳудудидаги барча дилер корхоналарида «GM O’zbekiston» АЖ янги енгил автомобилларининг савдоси Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг Қарорига биноан доимий ишловчи комиссиянинг баённомалари асосида жорий қилинган ягона қатъий нархларида амалга оширилмоқда.

«GM O’zbekiston» АЖда жорий қилинган ягона электрон ҳисоб тизимига биноан Компаниянинг расмий сайти gmuzbekistan.uz орқали автомобилларнинг нархлари, дилер корхоналарида сотувда мавжуд бўлган автомобиллар тури ва сони эълон қилиниб борилмоқда. Маълумотлар ҳар куни янгиланиб боради.

2-савол: Жорий йил давомида, дастурчиларимиз томонидан “Chevrolet.uz” Ягона савдо порталини янада такомиллаштириш, ушбу порталнинг iOS ва Android платформалари учун мобил иловасини яратиш, ҳамда барча дилерлик тармоғидаги веб-сайтлар ва ижтимоий тармоқ расмий саҳифаларидаги маълумотларни, яъни барча интернет ресурсларини ягона тармоқда маълумотлар марказига бирлаштириш ишлари – Марказлашган ягона ахборот майдони яратиш ишлари истиқболда амалга ошириш учун режалаштирилган.

Ўз навбатида, ушбу белгиланган чора-тадбирларни амалга ошириш натижасида Сизнинг таклифингиз бўйича, Компания ҳақидаги маълумотлар бўйича расмий веб-сайт орқали Республикадаги барча дилер корхоналари кесимида маълумот олишингиз мумкин бўлади.

3-савол: «GM O’zbekiston» корхонасини молиявий соғломлаштириш учун нархлар августдан кўтарилмоқда, лекин таннарх тушириш бўйча хам аниқ дастур ишлаб чиқилди ва келажакда биз харидорларимизга турли чегирмалар беришни хам ўзимизга мақсад қилиб олганмиз.

19 Отабек Абдуллаев 60 иш куни яни 80 кундан купрок муддат бу нотогри эмасми 100% банк оркали кредит асосида пул тулаб яна 2 ой банкга кредит пулини тулаб боради GM нинг вактинчалик низомига узгартириш керак бошка норматив хужжат тайерлаш керак 60 иш куни урнига 100% банк оркали кредит асосида пул тулаганлар ва укитувчи, харбий соха эгалари учун кандайдир имтиезлар киритиш керак. Умиджон Салимов ОАВ оркали аник гапирдилар автомобилга пул тулаган фукоролар шу куни машинасини олиб кетади деб ва мухтарам Президентимиз хозирги кунда локализацияга катта ахамият бермокдалар ички ишлаб чикаришни ривожлантириш керак Мижоз билан тузиладиган шартномага асосан етказиб бериш муддатларидаги иш кунлари Ўзбекистон Республикаси бандлик ва меҳнат муносабатлари вазирлиги томонидан тасдиқланган  “иш вақти меъёрининг давомийлиги”  асосида ҳисобланади.

2018 йил учун автомобиль етказиб бериш муддатларидаги иш кунларини ҳисоблаш тартиби иш вақти меъёрининг давомийлиги асосида амалга оширилади ва ягона савдо портали орқали автоматик тарзда ҳисоблаш учун тадбиқ қилинган. Мазкур маълумот Ўзбекистон Республикаси бандлик ва меҳнат муносабатлари вазирлигининг расмий веб-сайтидан олинган (www.mehnat.uz). Шунингдек, «GM O’zbekiston» Компанияси 5 кунлик (40 соатли) иш ҳафтасида ишлайдиган корхона тоифасига киритилганлигини асос қилинган.

Автомобиль муддатида етказиб берилмаганлиги учун мижоз ва дилер корхонаси ўртасида тузилган шартнома шартларида ҳар бир кечиккан кун учун автомобиль нарҳининг 0,01 % жарима миқдори белгиланган.

Дилерга эркин савдо учун “45 минутли Автомобиль” акцияси бўйича ажратилган автомобиль учун тўлов амалга оширилгандан сўнг ўша куни олиб кетишлари мумкин.

20 Akbar Atoev У́тган йил нархлар ошганида доллар курси сабаб эди. Ушанда кора бозор курси билан 8200 сум хисоблашган эди. Хозирда давлат курси 7800 булди нарх яна ошди сабаб нима ?

 

«GM O’zbekiston» АЖнинг Ўзбекистон бўйича чакана нархи ва талаби юқори автомобиллардаги иккиламчи бозор нархи ўртасидаги катта фарқ ушбу модделлар учун спекулятив таклифни шаклланишига олиб келди. Бошқача қилиб айтганда кўплаб харидорлар шу каби автомобилларни (Дамас, Лабо, Малибу) олайн-портал орқали сотиб олиш учун навбатда турибди. Талаби юқори моделларни шахсий фойдаланиш учун сотиб олишни истаган харидорлар уни иккиламчи бозорда жуда катта нархда сотиб олишларига тўғри келмоқда. Юқоридагилардан келиб чиқиб, таклиф қилинаётган нархлар оширилиши қуйидаги масалаларни ҳал қилади:

1. «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилган автомобилларнинг ички бозордаги нарх белгиланишида мувазанатни тиклаш ва иккиламчи бозор нархи билан тафовутни бартараф этиш, шунинг оқибатида фуқаролар учун автомобиль сотиб олишдаги талаби мутаносиблигини таъминлаш;

2. Талаби юқори автомобилларни спекулятив операцияларини бартараф қилиш, ва харидорларни ушбу моделларни фуқаролар томонидан олиб сотиш учун эмас, балки мақсадли фойдаланиш учун ишлаб чиқарувчидан тўғридан-тўғри сотиб олинишини таъминлаш;

21 Kamoliddin Babaev Тузуро мошина чикараслами узи? Хамма мошиналари полный фулл килиши иложийукми? Мошинани олиб яна харажат бувотти, люк куйиш шурчалик кийинми, жентрани мотори ва коробкаси вобше тугри кемиди

 

Бугунги кунда Компания томонидан Мижозлар учун автомобилларни юқори сифат билан такомиллаштириш ва хизмат даврида истеъмолчилар ҳавфсизлигини таъминлаш  мақсадида, автомобилларнинг маълум модификациялари қўшимча опциялар тўплами билан бойитилмоқда. Ушбу ўзгаришларга кўра, автомобилга қуйидаги қўшимча опциялар қўшилган:

– Электрон мувозанат сақлаш тизими;

– Шиналар ҳаво босимини мониторинг қилиш тизими;

– Ҳайдовчи ва йўловчи учун олд тарафдан ҳавфсизлик ёстиқлари;

– Янгиланган аудиосистема;

– Иммобилайзер;

– Олд ойнани иситиш тизими;

– Олд ўриндиқларни иситиш мосламаси;

– Салоннинг орқа қисмини иситиш мосламаси

кабилар. Сифат такомиллашуви учун қўшилган мазкур опциялар, автомобиль бошқаришда Сизга фақат қулайлик яратиб, Сизни ҳурсанд қилади деган умиддамиз.

22 Shokhboz Rustamov Ichki bozorda avtomobillarni sotish bo‘yicha elektron baza bor dib eshitgandim rostmi?

 

2017 йил сентябрь ойидан автомобиль савдоси тизимини марказлаштирувчи ва савдо жараёнларини онлайн равишда олиб боришни таъминлашга қаратилган, ҳамда ишлаб чиқарувчи, дилер ва мижозни бир-бирига бевосита боғловчи “Chevrolet.uz” Ягона Савдо Портали тўлиқ ишга туширилган.

Айни дамда компаниянинг расмий сайти gmuzbekistan.uz’нинг «Харидорларга» (Покупателям) бўлимида «Аризани кузатиш» (Прослеживание заявки) функцияси мавжуд http://gmuzbekistan.uz/prices/proslejivanie-zayavki. Ушбу хизмат автомобиль харид қилиш учун шартнома олиш навбатини кузатиш имконини беради. Аммо, ушбу хизмат аввал пули тўланган автомобилнинг қачон етказиб берилишини кузатиш имконини бермайди.

Олдиндан туланган автомобилни етказиб беришни кузатиш учун «Тузилган шартномалар буйича статус» (Статус по заключенным договорам) вазифаси хам «Харидорларга» (Покупателям) бўлимида http://gmuzbekistan.uz/prices/status_po_zaklyuchennim_dogovoram.

23 Kwon DO Assalomu alaykum press klubdagilar GM UZBEKISTAN monopoliyasi qachon tugawini surasanggizlar!

 

Ўзбекистон Республикаси Хусусийлаштирилган корхоналарга кўмаклашиш варақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси томонидан «GM O’zbekiston» АЖ фаоляти табиий монополия субъекти сифатида ҳамда нархларни шакллантириш ва қўллаш борасида Ўзбекистон Республикаси қонунларига амал қилиши устидан давлат назорати олиб борилади.

Автомобиль бозорини демонополизация қилиш бу мураккаб жараён. Бунда кўплаб факторларни, хусусан, лойиҳанинг ҳом-ашё базаси ва бутловчи қисмлар тан нархи даражасига ҳамда ишлаб чиқариш ҳажмига таъсир кўрсатувчи иқтисодий самарадорлиги ва инвесторларни жалб эта олувчанлигини эътиборга олиш талаб этилади.

Автомобиль бозори ўсиб бормоқда ва истеъмолчиларнинг эҳтиёжини қондириш мақсадида лойиҳа ўзини оқлаши учун ҳар бир маҳсулот бўйича ишлаб чиқаришнинг энг кичик ҳажмини ҳисобга олиш керак.

24 Кадирбек Эргашев:

Какие новые модели будут выпускаться и почему в базовых моделей автомобилей нет систем безоастности и кондиционера, ведь международно требование по безопасности авто должно выполнять, для экспорта эти требования соблюдаются а для внутреннего рынка «голый» автомобиль продают по цене как люкс на экспорт

В связи с совершентсвованием автомобиля в укомплектовании наборами опций необходимые в безопастности для потребителей, производителем были внесены некоторые изменения позволяющие поддерживать высокое качество автомобилей и обеспечивать их надёжность при эксплуатации.

По глобальной сратегии «General Motors» имеется требования по обязательной установки передних подушек безопасности. А также во всех модификациях моделей Спарк, Нексия , Кобальт и Ласетти имеются кондиционеры.

25 Nizamov Abrorkhon Нимага бошка автомобиль ишлаб чикарувчиларда 2 та яна кайтараман 2ТА ПОЗИЦИЯ МКП ЕКИ АКП булади! GM да булса Еврода 4 та Азияда 4та бу камида! Шу саволга жавоб беринглар!

 

«GM O’zbekiston» АЖда жорий қилинган ягона электрон ҳисоб тизимига биноан Компаниянинг расмий сайти gmuzbekistan.uz орқали автомобилларнинг нархлари, дилер корхоналарида сотувда мавжуд бўлган автомобиллар тури ва сони эълон қилиниб борилмоқда. Маълумотлар ҳар куни янгиланиб боради.

Бугунги кунда ички бозор учун Chevrolet Spark автомобилининг 2 хилдаги (LSM/T, LTA/T) модификацияси, Chevrolet Nexia автомобилининг 2 хилдаги (LTM/T, LTZA/T) модификацияси, Chevrolet Cobalt автомобилининг 2 хилдаги (LTM/T, LTZA/T) модификацияси, Chevrolet Lacetti автомобилининг 3 хилдаги (SXM/T, SXM/T CNG, CDXA/T) модификацияси сотилмоқда:

26 Muhammadsodiq Ikromov «UZAVTOSANOAT»ga qarashli QK lar ishchilarini oylik maoshini bir qator ko’rib chiqish kerakmikin?

 

Тизим корхоналари ва маъсул ҳодимлари фаолиятини баҳолаш рейтинг тизими ишлаб чиқилган. Жорий қилинган баҳолаш рейтинг тизимининг ҳар чорак натижалари асосида паст кўрсаткичли корхона раҳбари ёки ходими  фаолияти ишлашга лойиқлиги бўйича қайта кўриб чиқиш юзасидан “Ўзавтосаноат” АЖ бошқаруви раҳбариятига ўрнатилган тартибда тақдимнома киритилади.

Тизим корхона раҳбари ёки ходимларини ҳуқуқий саводхонлигини ошириш ва янги савдо тизимини тадбиқ қилиш бўйича амалий ўқув дастурини ишлаб чиқиб, мазкур лойиҳа доирасида малакали мутахассислар жалб қилиниши босқичма-босқич амалга оширилмоқда.

27 Temur Abduvohidov Qachon avtomobil ishlab chiqarish uchun extiyot qismlar ishlab chiqarishga ochiq tender e’lon qilinadi?
Va shu asnoda extiyot qismlar o’zimizda ishlab chiqaririb import o’rnini maxalliy maxsulotlar bilan to’ldirilib arzon va sifatli extiyot qismlar bilan ta’minlanardi
Компания расмий сайтининг  “харид учун танловлар” бўлимида эҳтиёт қисмлар таъминотчиси сифатида ишлаб чиқариш корхонаси очиш ёки Компания учун керакли бўлган харидлар бўйича ўтказилаётган тендерлар эълон қилинган. Мазкур интерактив хизмат орқали ушбу тендерда иштирок этиш учун эҳтиёж билдирган корхона ва фуқаролар қатнашишлари мумкин.
28 Kayum Rashidov Качонгача ташки бозорда арзон сотилган автомобиллар ички бозор хисобига компенсация килинади? Качонгача автомобилни сотиб олиб уни тузатишга тугри келади? Качонгача бошка заводларда ишлаб чикариш тухтатилган моделлар линияларини олиб келиб ички бозорга янги модел нархида сотилади?

 

«GM O’zbekiston» АЖ доимий равишда янги моделлар ишлаб чиқарилишини йўлга қўйиш ва янгиланган моделлар асосида Компания томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотлар турини кўпайтириб бориш ишларини амалга оширади. Шунингдек Компаниямиз томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотларни такомиллаштириш мақсадида, ҳар бир русумдаги автомобилларнинг модел йили бўйича замон талаби асосида такомиллашган янги ўзгаришлар билан ишлаб чиқаришга тадбиқ қилади. Буларга мисол қилиб, охирги йиллар давомида кузатилган газ ускунали “Ласетти” модификацияси, олд панжараси янгиланган “Спарк” русуми, хамда “Каптива” LTZ 3.0L (2016 йил) русумидан “Каптива” LT 2.4L (2017йил) русумига янгиланиб ўзгариши кабиларни келтириш мумкин.

2018—2021 йилларда «Ўзавтосаноат» қиймати 290,9 миллион долларлик 10 та инвестицион лойиҳани амалга оширади.

Бундан 65,1 миллион доллар енгил автомобилларнинг, 110,7 миллион доллар тижорий транспорт воситаларининг янги моделларини ишлаб чиқаришга сарфланади.

45,7 миллион доллар бутловчи қисмлар ва 6,2 миллион доллар мавжуд ишлаб чиқариш тармоқларини модернизация қилишга йўналтирилади.

Бугунги кунда Компания томонидан 10 та модель ишлаб чиқарилиши таъминланмоқда. Орландо, Матиз ва Каптива русумидаги автомобиллар 2018 йил охирига қадар тухтатилади. 2018 йил ҳисобида янги модель «Chevrolet Trecker» русумли автомобиль ишлаб чиқариш режалаштрилган. Яқин кунлар ичида мазкур модель ишлаб чиқарилиши бўйича расмий маълумот эълон қилинади.

29 Amridin Boltayev Почему все машины GM в России,Казахстане намного дешевле чем в Узбекистане?

 

Цены на автомобили производства АО «ДжиЭм Узбекистан» реализуемую на внутреннем и внешнем рынке устанавливаются, исходя из сложившихся затрат на производство и реализацию продукции, последующим согласованием постоянно действующей комиссией при Министерстве Финансов РУз, созданный Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан №298 от 16.06.1997г.

При определении цен на автомобили АО «ДжиЭм Узбекистан» учитываются затраты на производство и реализацию автомобилей, и Компания руководствуется Положением «О составе затрат по производству и реализации продукции (работ, услуг) и о порядке формирования финансовых результатов», утверждённым Постановлением Кабинета Министров РУз от 15.02.1999 г. №54.

Кроме того, АО «ДжиЭм Узбекистан» включено в «Государственный реестр хозяйствующих субъектов, занимающих доминирующее положение на товарном или финансовом рынке», и уровень цен на автомобили устанавливается в соответствии с действующими законодательными актами Республики Узбекистан.

30 Amridin Boltayev Если машины снова подорожали как вернуть деньги?

 

Возврат денежных средств произведенных Покупателем по заключённому Договору будет осуществляться в течение 10 (десяти) календарных дней после подачи заявление дилеру о возврате денежных средств. Возврат денежных средств будет осуществляться в размере фактически оплаченной Покупателем суммы по заключенному Договору.
31 Abralov Iskander Когда вы будете отзывать бракованные машины, и научитесь уважать своих покупателей..

 

В АО «Джи Эм Узбекистан» активно ведутся работы по процедуре отзыва автомобилей для урегулирования потенциально возникших проблем на рынках. На основании утверждения Наблюдательного совета Компании с 2014 года запущено 12 отзывных кампаний, в которых подвержены 316 250 автомобилей (внутренний рынок -167 154, внешний рынок – 149 096).

Все объявленные отзывные кампании своевременно обеспечены:

• необходимыми деталями для проведения отзыва;

• сервисной информацией (Сервисный бюллетень, форма писем уведомлений владельцев, ответы на возможные вопросы потребителей и регион отгрузки отзываемых автомобилей).

При объявлении каждой отзывной кампании со стороны дилеркого предприятия направляется официальное письмо в адрес владельца автомобиля с разъяснением сути проблемы и требуемого времени на устранение несоответствия.

Дополнительно со стороны официальных дилерских предприятий проверяется каждый VIN номер автомобиля на предмет отзыва автомобиля при заезде владельцев на сервисное обслуживание автомобиля.

32 Jaloliddin Amriyevich Tursunov Narxlarning oshirilishi rostmi?

 

Нархларни неча фоизга, қайси моделларда, қандай комплектацияда ошириш масаласини Рақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси кўриб чиқиши керак.

«Қўмита нархларнинг оширилиши билан боғлиқ ҳолатни ўрганиб чиқади. Бизда моделлардаги опциялар жуда кўп. Уларнинг ҳар бирини қўмита мутахассислари ва бизнинг экспертлар биргаликда кўриб чиқади. Қўмитанинг маҳсулотлар нархи қанчага ўзгартирилаётгани ҳақида сўрашга ҳуқуқи бор. Энди улар ҳар бир модель кесимида, опциялар кесимида қанча фоизга оширилиши мўлжалланаётганини кўриб чиқишади, сўнг ўз хулосаларини беришади.

Ҳозир автосалонларга нархларни ошириш бўйича хат юборилмаган. Барча ҳисоб-китобларимизни Рақобатни ривожлантириш қўмитасига беряпмиз. Улар буларни кўриб чиқиб, сўнг бизга қанча фоизга ошириш ёки бошқача кўриб чиқиш ҳақида хулоса беради. Шундан кейин уларнинг тавсиясига кўра нархлар яна қайтадан ҳисоблаб чиқилади. Ҳозирча дилерлар шартнома беришмаяпти, тўланган шартномаларга машиналар бериляпти

33 Бобиржон Касимов Качонгача бу GM дегани халкни эзади.? Халк уже туйди бу уйинлардан ёпиш керак заводни. Бу заводни урнига ростаможкани бекор килинса 10 та заводи бор давлатлардан утиб кетамиз. Бу GM ни пулига дунёдаги номи чиккан бренд мошиналардан олиб келамиз биз халк. Шахарларимизни хам курки булади. Келган сайёхлар хам койил коларди. Хозир бир хиллик зимой и летом одним цветом .!!! Ўзбекистон Республикаси Хусусийлаштирилган корхоналарга кўмаклашиш варақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси томонидан «GM O’zbekiston» АЖ фаоляти табиий монополия субъекти сифатида ҳамда нархларни шакллантириш ва қўллаш борасида Ўзбекистон Республикаси қонунларига амал қилиши устидан давлат назорати олиб борилади.

Автомобиль бозорини демонополизация қилиш бу мураккаб жараён. Бунда кўплаб факторларни, хусусан, лойиҳанинг ҳом-ашё базаси ва бутловчи қисмлар тан нархи даражасига ҳамда ишлаб чиқариш ҳажмига таъсир кўрсатувчи иқтисодий самарадорлиги ва инвесторларни жалб эта олувчанлигини эътиборга олиш талаб этилади.

Автомобиль бозори ўсиб бормоқда ва истеъмолчиларнинг эҳтиёжини қондириш мақсадида лойиҳа ўзини оқлаши учун ҳар бир маҳсулот бўйича ишлаб чиқаришнинг энг кичик ҳажмини ҳисобга олиш керак.

34 Javdat Raxmedov Нарх ошса бир ой олдин туланган договорлага таъсир киладими

 

Тўланган шартномаларга етиб келган автомобилларни ўз эгаларига расмийлаштириш ишлари, тўлови амалга оширилган шартнома шартлари асосидаги нархлар бўйича давом эттирилади.

Тузилган шартнома шартларига мувофиқ олдиндан автомобил нархининг энг камида яъни 85%и (жисмоний шахслар учун) ёки 100%тўлиқ миқдорда тўлови (юридик шахслар учун) амалга оширилган шартномалар, автомобиллар учун тўлови амалга оширилган шартномалар ҳисобланади.

35 Jaloladdin Bobojonov Хурматли пресс клуб бошловчилар Кобальтни янги версия качон чикади??? «GM O’zbekiston» АЖ доимий равишда янги моделлар ишлаб чиқарилишини йўлга қўйиш ва янгиланган моделлар асосида Компания томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотлар турини кўпайтириб бориш ишларини амалга оширади. Shu bilan birga, yangi mahsulotni joriy etish uchun batafsil o’rganish va tegishli texnik-iqtisodiy asosni tayyorlash (ТЭО проекта) zarur. Bunday tadqiqotlar natijalari asosida tegishli davr uchun davlat va tarmoq investitsiya dasturlariga yangi investitsiya loyihalarini kiritish takliflari kiritilgan.

Cobalt modelini yangilash loyihasi hozirda ishlab chiqilmoqda. Loyihani rejalashtirish muddatlari belgilangan tartibda tasdiqlanadi, chunki loyiha muddati ўзгаради.

36 Toir Fayziev Автомобил етказиб бериш муддатидан утиб кетса, тулаб бериладиган компенсация(пеня) ни нимага gmuzbekistan мижозга кайтиб бермиди? Талаб килб оламан дисез судга мурожаат, кейин банкдан алохида хисоб ракам очиш… мижозга кайтиб бериши кере буган пулли бермасдан еб кетвотти Сизга шартнома шартига мувофиқ ҳар бир кечиккан кун учун пеня тўлаб берилади. Автомобиль муддатида етказиб берилмаганлиги учун мижоз ва дилер корхонаси ўртасида тузилган шартнома шартларида ҳар бир кечиккан кун учун автомобиль нарҳининг 0,01 % жарима миқдори белгиланган.

Бунинг учун автомобиль расмийлаштирилгандан сўнг, Мижоз автосалонда кеччикан кунлар ҳисоби бўйича пеня тўлаб берилиши учун ариза бериши керак.

37 Саид Ахмад Монополиядан качон кутиламиз? Халкга танлаш хукуки (разнообразия) керак. Еки бошка ишлаб чикарувчиларни купайтириш керак, еки импортдан барча божларни олиб ташлаш зарур, GMистан булиб кетикк Ўзбекистон Республикаси Хусусийлаштирилган корхоналарга кўмаклашиш варақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси томонидан «GM O’zbekiston» АЖ фаоляти табиий монополия субъекти сифатида ҳамда нархларни шакллантириш ва қўллаш борасида Ўзбекистон Республикаси қонунларига амал қилиши устидан давлат назорати олиб борилади.

Автомобиль бозорини демонополизация қилиш бу мураккаб жараён. Бунда кўплаб факторларни, хусусан, лойиҳанинг ҳом-ашё базаси ва бутловчи қисмлар тан нархи даражасига ҳамда ишлаб чиқариш ҳажмига таъсир кўрсатувчи иқтисодий самарадорлиги ва инвесторларни жалб эта олувчанлигини эътиборга олиш талаб этилади.

Автомобиль бозори ўсиб бормоқда ва истеъмолчиларнинг эҳтиёжини қондириш мақсадида лойиҳа ўзини оқлаши учун ҳар бир маҳсулот бўйича ишлаб чиқаришнинг энг кичик ҳажмини ҳисобга олиш керак.

38 Саид Ахмад Давлатни энг Олий максади Халкни рози килишми? Халк импортни хар кандай божини олиб ташланишини хохлайди. Суровнома утказинглар Хорижда ишлаб чиқарилганига икки йилдан кўп муддат бўлмаган, шунингдек нархи 40 минг АҚШ долларига тенг ёки ундан юқори бўлган енгил автомобилларни бож тўловисиз Ўзбекистонга олиб кириш тизими Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Ташқи иқтисодий фаолиятни ва божхона-тариф тизимини янада такомиллаштириш тўғрисида” ги қарорининг иловасида белгиланган.

Божхона тизимидаги ушбу янгилик 2019 йилнинг 1 январидан амалда қўлланилади. Эндиликда ишлаб чиқарилганига икки йил тўлмаган, нархи эса 40 минг долларга тенг ёки ундан юқори бўлган енгил автомобиллардан 0 фоиз ставкадаги бож тўлови ундирилиши белгиланган. Уларга нисбатан 20 фоиз миқдорида акциз солиғи қўлланилади. Бундан ташқари қўшимча қиймат солиғи ҳам 20 фоиз бўлиши кутилмоқда. Бошқа автомобилларга нисбатан бож тўлови ва акциз солиғи ўзгаришсиз қолдирилди.

39 Navruzbek Abduqodirov Xabarlarga ko’ra narx yana osharkan?? Hozirgi narxning o’zi ham bizning «super mashinalarimiz» uchun ancha ko’plik qiladi. GM Uzbekistan xalqni hamyonbob va sifatli mashinalar bilan ta’minlab bera olmas ekan uni xalqqa nima keragi bor? Zavod faoliyatidan maqsad nima o’zi? Xalqni talashmi??? «GM O’zbekiston» АЖнинг Ўзбекистон бўйича чакана нархи ва талаби юқори автомобиллардаги иккиламчи бозор нархи ўртасидаги катта фарқ ушбу модделлар учун спекулятив таклифни шаклланишига олиб келди. Бошқача қилиб айтганда кўплаб харидорлар шу каби автомобилларни (Дамас, Лабо, Малибу) олайн-портал орқали сотиб олиш учун навбатда турибди. Талаби юқори моделларни шахсий фойдаланиш учун сотиб олишни истаган харидорлар уни иккиламчи бозорда жуда катта нархда сотиб олишларига тўғри келмоқда. Юқоридагилардан келиб чиқиб, таклиф қилинаётган нархлар оширилиши қуйидаги масалаларни ҳал қилади:

1. «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилган автомобилларнинг ички бозордаги нарх белгиланишида мувазанатни тиклаш ва иккиламчи бозор нархи билан тафовутни бартараф этиш, шунинг оқибатида фуқаролар учун автомобиль сотиб олишдаги талаби мутаносиблигини таъминлаш;

2. Талаби юқори автомобилларни спекулятив операцияларини бартараф қилиш, ва харидорларни ушбу моделларни фуқаролар томонидан олиб сотиш учун эмас, балки мақсадли фойдаланиш учун ишлаб чиқарувчидан тўғридан-тўғри сотиб олинишини таъминлаш;

40 Зикруллох Азаматович Ахмедов Нима учун автосалонларда Спарк 3-позицияси сотувда йук?
GM Мутасаддиларидан харидорларга камчиликлари булмаган, техник соз ва барча эхтиёт кисмлари жойида булган автоуловларни етказиб беришларини сураб колардим. Ахир оз-мунча пулга сотиб олмаяпмиз-ку.
«GM O’zbekiston» АЖда жорий қилинган ягона электрон ҳисоб тизимига биноан Компаниянинг расмий сайти gmuzbekistan.uz орқали автомобилларнинг нархлари, дилер корхоналарида сотувда мавжуд бўлган автомобиллар тури ва сони эълон қилиниб борилмоқда. Маълумотлар ҳар куни янгиланиб боради.

Бугунги кунда ички бозор учун Chevrolet Spark автомобилининг 2 хилдаги (LSM/T, LTA/T) модификацияси,сотилмоқда.

Шунингдек Компания томонидан Мижозлар учун автомобилларни юқори сифат билан такомиллаштириш ва хизмат даврида истеъмолчилар ҳавфсизлигини таъминлаш  мақсадида, автомобилларнинг маълум модификациялари қўшимча опциялар тўплами билан бойитилмоқда. Ушбу ўзгаришларга кўра, Spark автомобилига қуйидаги қўшимча опциялар қўшилган:

– Ҳайдовчи ва йўловчи учун олд тарафдан ҳавфсизлик ёстиқлари;

– Янгиланган аудиосистема;

– Олд ойнани иситиш тизими;

– Олд ўриндиқларни иситиш мосламаси;

– Янгиланган олд панжара

кабилар. Сифат такомиллашуви учун қўшилган мазкур опциялар, автомобиль бошқаришда Сизга фақат қулайлик яратиб, Сизни ҳурсанд қилади деган умиддамиз.

41 Зикруллох Азаматович Ахмедов Мен Спарк автомобили учун 100% туловни амалга оширган эдим. Куригдан утказган вактимда бир канча камчилик ва нуксонлари булганлиги учун у машинани олишдан бош тортдим. Агар спарк шундай нуксонлар билан чикаётган булса, мен тулаган пул Нексия 3 машинасининг 85% ни тулашга етади, менга Нексия 3 бераколинг десам автосалон ходимлари рад жавобини беришди. Сиз факат спарк олишингиз мумкин деб айтишди. Мана энди нархлар кутарилиб кетди. Энди Нексия 3 олмокчи булсам етмаган пулини автосалон ходимлари тулаб беришадими?  

 

GM Uzbekistan АЖга ижтимоий тармоқларда йўлланган саволлар 2-қисм

Т/Р Саволлар Жавоблар
1 Jamoliddin Juraevich Nma bo’sayam GM bir martta wu avtolani narhini owirmastan bowqa bir yo’llani qidirsa bo’midimi problemalarini hal qiliwi uchun? «GM O’zbekiston» корхонасини молиявий соғломлаштириш учун нархлар августдан кўтарилмоқда, лекин таннарх тушириш бўйча хам аниқ дастур ишлаб чиқилди ва келажакда биз харидорларимизга турли чегирмалар беришни хам ўзимизга мақсад қилиб олганмиз.
2 Бахтиёр Мейлиев Билганлар булса жавоб ёзиб юборсин. Олдиндан 100% пул тулаганлар нарх кутарилгандан кейин кушимча туламайдими билганлар булса жавобини кутаман. Тўланган шартномаларга етиб келган автомобилларни ўз эгаларига расмийлаштириш ишлари, тўлови амалга оширилган шартнома шартлари асосидаги нархлар бўйича давом эттирилади.

Тузилган шартнома шартларига мувофиқ олдиндан автомобил нархининг энг камида яъни 85%и (жисмоний шахслар учун) ёки 100%тўлиқ миқдорда тўлови (юридик шахслар учун) амалга оширилган шартномалар, автомобиллар учун тўлови амалга оширилган шартномалар ҳисобланади.

3 Андрей Ту Почему машины в GM Uzbekistan такие дорогие? Чем обусловлена цена? Почему цена не соответствует качеству? Почему так мало продумана безопасность в автомобиле? Почему внутри страны- производителя товар стоит дороже чем в странах куда экспортируют. Цены на автомобили производства АО «ДжиЭм Узбекистан» реализуемую на внутреннем и внешнем рынке устанавливаются, исходя из сложившихся затрат на производство и реализацию продукции, последующим согласованием постоянно действующей комиссией при Министерстве Финансов РУз, созданный Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан №298 от 16.06.1997г.

При определении цен на автомобили АО «ДжиЭм Узбекистан» учитываются затраты на производство и реализацию автомобилей, и Компания руководствуется Положением «О составе затрат по производству и реализации продукции (работ, услуг) и о порядке формирования финансовых результатов», утверждённым Постановлением Кабинета Министров РУз от 15.02.1999 г. №54.

В связи с совершентсвованием автомобиля в укомплектовании наборами опций необходимые в безопастности для потребителей, производителем были внесены некоторые изменения позволяющие поддерживать высокое качество автомобилей и обеспечивать их надёжность при эксплуатации.

По глобальной сратегии «General Motors» имеется требования по обязательной установки передних подушек безопасности. А также во всех модификациях моделей Спарк, Нексия , Кобальт и Ласетти имеются кондиционеры.

4 Rustamjon Alimov Nima sababdan Gm moshinalari toliq jixozlanmagan yani moshinani salondan olishiz bilan aptechka agnitushitel olamiz balon almashtramiz «GM O‘zbekiston» АЖ томонидан ишлаб чиқарилаётган янги автомобилларга шошилинч тиббий ёрдам кўрсатиш дори-дармонлар қутиси, мажбурий тўхтагандаги ҳавфсизлик белгиси ва камзули, ҳамда ўт ўчириш мосламаси маҳсулотлари, яъни “ҳавфсизлик тўплами” анжомлари билан завод шароитида жиҳозланиши йўлга қўйилмаган.

«General Motors» компаниясининг ўз бренди остида ишлаб чиқариладиган автомобилларга қўйилган талаб ва стандартларини инобатга олиб, бугунги кунда ушбу маҳсулотлар билан ишлаб чиқарилаётган янги автомобилларга завод шароитида жиҳозлаш бўйича имконият мавжуд эмас.

Лекин «GM O‘zbekiston» АЖ тизимидаги барча дилерлик корхоналар томонидан “ҳавфсизлик тўплами” анжомларини, яъни шошилинч тиббий ёрдам кўрсатиш дори-дармонлар қутиси, мажбурий тўхтагандаги ҳавфсизлик белгиси ва ўт ўчириш мосламаси маҳсулотлари янги автомобиль ҳарид қилаётган ҳаридорлар ўртасида қулайлик яратиш мақсадида ҳолис таклиф қилиниб сотилиши йўлга қўйилган.

5 Farrux Baxtiyorov Qachon ekologik tozza transportlar ishlab chiqarishni yo’lga qo’ymoqchisizlar. Masalan 100% vodorod dvigatellik avtomobillar? Albatta narxlari xalq uchun qulay bo’lishi ham muhim. “GM O`zbekiston” АЖ доимий равишда янги моделлар ишлаб чиқарилишини йўлга қўйиш ва янгиланган моделлар асосида Компания томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотлар турини кўпайтириб бориш ишларини амалга оширади. Шунингдек Компаниямиз томонидан ишлаб чиқарилаётган маҳсулотларни такомиллаштириш мақсадида, ҳар бир русумдаги автомобилларнинг модел йили бўйича замон талаби асосида такомиллашган янги ўзгаришлар билан ишлаб чиқаришга тадбиқ қилади. Буларга мисол қилиб, 2015 йил октябрь ойидан газ ускунали “Ласетти” модификацияси, 2016 йил март ойидан олд панжараси янгиланган “Спарк” русуми, 2016 йил май ойидан «Нексия» моделининг янги авлоди, 2017 йил апрель ойидан «Малибу» моделининг янги авлоди хамда жорий йилнинг сентябрь ойидан сотуви амалга ошириладиган “Треккер” автомобили кабиларни келтириш мумкин. Истиқболдаги режаларимизда элетромобилларни ишлаб чиқариш ҳам белгиланган. Унга кўра, “А” синфидаги автомобиллар бўйича 2027 йилдан ва “В” синфидаги автомобиллар бўйича 2028 йилдан амалга оширилади.
6 Dalimov Yusufbek Качон Узбекистон халки GM махсулоти билан гурурланиб юради? Качон мошинани Узбекистон халки пул тулагач, уша захоти, яъни ярим соат ичида автосалондан олиб кетади? Качон туланган мошинага сифатли мошина оламиз? 3 йил ва кере булса бундан ортик салонда «тузланган» мошиналарни кайтариб халкга морал жарима хаккини кайтариш пайити келмадими? Бу GM заводи качон адолат юзасидан халкга арзон нарх ва кулай шароит яратиб беради? «GM O’zbekiston» корхонасини молиявий соғломлаштириш учун нархлар августдан кўтарилмоқда, лекин таннарх тушириш бўйча хам аниқ дастур ишлаб чиқилди ва келажакда биз харидорларимизга турли чегирмалар беришни хам ўзимизга мақсад қилиб олганмиз.
7 Sanjar Zufarov Gm кайси шартнома билан ишлиди? Америкадиги марказ сифати назорат кимидими? Нархланичи? Нега экспорт килинвоткан мошина бу ердаги машина билан фарки бор. «GM O’zbekiston» акционерлик жамияти шаклидаги ва «Ўзавтосаноат» АЖ таъсисчилигида ва «General Motors» компаниясининг ўз бренди остида ишлаб чиқариладиган автомобилларни ишлаб чиқариш бўйича ҳамкорлик шартномаси асосида  фаолият олиб борувчи алоҳида юридик шахс ҳисобланиб, Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида белгиланган нормаларга мувофиқ мустақил равишда фаолият юритади. Америкадаги «General Motors» компанияси глобал стратегиси бўйича ўз бренди остида ишлаб чиқариладиган автомобилларга қўйилган талаб ва стандартлари асосида сифат назорат олиб боради.

Нархларни асослаш учун қабул қилинадиган автомобилларни ишлаб чиқариш ва сотиш ҳаражатларини аниқлашда «GM O’zbekiston» АЖ Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 1999 йил 5 февралдаги 54-сонли қарори билан тасдиқланган Маҳсулот (ишлар, хизматлар)ни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларининг таркиби ҳамда молиявий натижаларни шакллантириш тартиби тўғрисидаги низомга ҳамда бошқа норматив-ҳуқуқий ҳужжатларга амал қилади.

«GM O’zbekiston» АЖ автомобилларининг ички бозордаги чакана нархларини ташқи бозорда белгиланган нархлар билан солиштирганда нархлар бир хил даражада эканлигини кўриш мумкин.

Баъзи ҳолларда экспорт бозор талаблари, яъни автомобиллар комплектациясининг техник талаблари, хавфсизлик даражаси, харидорларнинг истакларидан келиб чиқиб, ташқи бозордаги нархлар фарқланиши мумкин.

Бундан ташқари экспорт бозоридаги мавжуд вазиятни ҳам  ҳисобга олиш лозим. Мисол учун  ўтказилган таҳлиллар шуни  кўрсатадики,  дунёдаги  бир қанча автоишлаб чиқарувчи  компаниялар  ўз маҳсулотларини  экспорт бозорида ички бозорга қараганда анча  паст  нархларда сотишади.

Экспорт нархларини шакллантиришда  алоҳида экспорт бозоридаги  шарт-шароитлар,  рақобатчиларнинг мавжудлиги,  бозорга кириш бўйича компаниянинг стратегияси  ва бозорнинг маълум бир қисмини эгаллаш  каби омиллар эътиборга олинади.

8 Azamat Ziyayev  ⚠️O’zilar shu avtomibillarni raqobatbardosh deb o’ylislarmi ? Narxlari adolatlimi (chet elga chiqayotgan narxga nisbatan),sizlarni vazifangiz monopoliyani ushlab turishmi? Yoki boshqa vazifangiz ham bormi ?

⭕ Bu ketishda xalq boykot e’lon qladi moshinalar zavodda, avtosalonlarda yumshoro aytganda chang bosib yillar davomida turib qolsa keyin ilojsizlikdan narxlarni tuwurasiz bu iqtisodiy fakt.

⭕Shu narsalar bolmasligi uchun xozirdan xalq uchun ishlashni boshlaselar boladimi? Yoki xalqni BOYKOT e’lon qila olmaydi dib o’ylislami?

Бугунги кунда Компания томонидан Мижозлар учун автомобилларни юқори сифат билан такомиллаштириш ва хизмат даврида истеъмолчилар ҳавфсизлигини таъминлаш  мақсадида, автомобилларнинг маълум модификациялари қўшимча опциялар тўплами билан бойитилмоқда.

Ўзбекистон Республикаси Хусусийлаштирилган корхоналарга кўмаклашиш варақобатни ривожлантириш давлат қўмитаси томонидан «GM O’zbekiston» АЖ фаоляти табиий монополия субъекти сифатида ҳамда нархларни шакллантириш ва қўллаш борасида Ўзбекистон Республикаси қонунларига амал қилиши устидан давлат назорати олиб борилади.

Автомобиль бозорини демонополизация қилиш бу мураккаб жараён. Бунда кўплаб факторларни, хусусан, лойиҳанинг ҳом-ашё базаси ва бутловчи қисмлар тан нархи даражасига ҳамда ишлаб чиқариш ҳажмига таъсир кўрсатувчи иқтисодий самарадорлиги ва инвесторларни жалб эта олувчанлигини эътиборга олиш талаб этилади.

Автомобиль бозори ўсиб бормоқда ва истеъмолчиларнинг эҳтиёжини қондириш мақсадида лойиҳа ўзини оқлаши учун ҳар бир маҳсулот бўйича ишлаб чиқаришнинг энг кичик ҳажмини ҳисобга олиш керак.

9 Zuhriddin Hakim Качон инсоф ва диёнат билан нарх куясизлар автомобилларингга. Дамасдеги очретим кегунча яна неччи мартта ошади нарх???? «GM O’zbekiston» АЖнинг Ўзбекистон бўйича чакана нархи ва талаби юқори автомобиллардаги иккиламчи бозор нархи ўртасидаги катта фарқ ушбу модделлар учун спекулятив таклифни шаклланишига олиб келди. Бошқача қилиб айтганда кўплаб харидорлар шу каби автомобилларни (Дамас, Лабо, Малибу) олайн-портал орқали сотиб олиш учун навбатда турибди. Талаби юқори моделларни шахсий фойдаланиш учун сотиб олишни истаган харидорлар уни иккиламчи бозорда жуда катта нархда сотиб олишларига тўғри келмоқда. Юқоридагилардан келиб чиқиб, таклиф қилинаётган нархлар оширилиши қуйидаги масалаларни ҳал қилади:

1. «GM O’zbekiston» томонидан ишлаб чиқарилган автомобилларнинг ички бозордаги нарх белгиланишида мувазанатни тиклаш ва иккиламчи бозор нархи билан тафовутни бартараф этиш, шунинг оқибатида фуқаролар учун автомобиль сотиб олишдаги талаби мутаносиблигини таъминлаш;

2. Талаби юқори автомобилларни спекулятив операцияларини бартараф қилиш, ва харидорларни ушбу моделларни фуқаролар томонидан олиб сотиш учун эмас, балки мақсадли фойдаланиш учун ишлаб чиқарувчидан тўғридан-тўғри сотиб олинишини таъминлаш;

Нархларни асослаш учун қабул қилинадиган автомобилларни ишлаб чиқариш ва сотиш ҳаражатларини аниқлашда «GM O’zbekiston» АЖ Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 1999 йил 5 февралдаги 54-сонли қарори билан тасдиқланган Маҳсулот (ишлар, хизматлар)ни ишлаб чиқариш ва сотиш харажатларининг таркиби ҳамда молиявий натижаларни шакллантириш тартиби тўғрисидаги низомга ҳамда бошқа норматив-ҳуқуқий ҳужжатларга амал қилади.

23 Shaxboz Toraev Afto salondan Spark moshinasini oldim 1000 klometr yurmasdan moshinani tezligi 80 ga chiqsa rul qaltirab qo’rqinchli holatga keldi. Ogan joyimga borsam aybni manga ag’darishdi. Chuqurga tuwgansiz balansirovka qilin didi. Lekin afsus ustaga olib borsam diska brak qiywiqligini ettishdi. Bunaqa holatda nma qisam bo’ladi. Shaxboz Torayev (97) 7687116 2018 йил 31 июль куни Сотувдан кейинги хизмат кўрсатиш дирекцияси ходимлари савол муаллифи билан мулоқот қилиб, номувофиқликни тахлил қилиш учун МЧЖ «Рохат Автотехсервис» дилер корхонасига таклиф килинди.

2018 йил 01 август куни ариза муаалифининг шахсан иштирокида автомобилнинг нуқсонли ғилдирагидаги мувозанат текширилганда (ғилдирак диски аризачи томонидан автомобилнинг захира ғилдирагига алмаштирилган), ғилдирак дискида нуқсон борлиги аниқланди.

Ушбу номутаносиблик хақида диск ишлаб чиқарувчи махаллий корхона UZ AUTO-AUSTEM жавобгар ходимларига хабар берилди, хамда улар томонидан ғилдирак дискидаги нуқсон тан олинди ва янги ғилдирак дискини алмаштириш учун тақдим қилишга қарор килинди.

Ариза муаллифи хеч қандай эътирози йўқлигини ва ғилдирак дискини кафолат хизмати томонидан алмаштиришга розилик билдирди.

2018 йил 02 август куни ариза муаллифи ғилдирак дискини алмаштириш учун таклиф қилинди, хозирда сервис марказига ташриф буюриши кутилмоқда.

24 Ixtiyor Isabekov Есть ли в компании знатоки маркетинга? Правильно ли они пользуются протекционизмом и ценовой политикой?  
25  

Сколько бензина должно быть в баке нового автомобиля?

 

По данным норм заправки топливом на линии производства, объем заправки составляет в разрезе моделей:

Nexia R 3             – 10 л.;

Cobalt                   – 10 л;

Gentra (J200)       – 10л.;

Spark (M300)       – 8л.;

Matiz (M150)        – 7л.;

DAMAS (B150)    – 7л.